I nie chodzi tu tylko o poprowadzenie pojedynczych warsztatów czy procesów, ale o sposób podchodzenia do wyzwań biznesowych. Od czego zacząć takie metodyczne podejście do design thinking? Poniżej 4 wskazówki oparte na doświadczeniu @Design Thinking Institute we wdrażaniu tej metody w firmie, instytucji, organizacji.
Zastanów się, jakie są wasze oczekiwania. Co ma Wam dać wdrożenie tej metody w pracy na co dzień. Zaangażuj w zdefiniowanie celów osoby decyzyjne w organizacji oraz poznaj ich perspektywę. Warto zrobić mini warsztat, na którym wypracujecie listę celów związanych z wdrażaniem design thinking. I nie chodzi tu o to, z czym chcemy skończyć proces czy warsztat, ale jakie cele wewnętrznie lub w pracy z klientami chcemy uzyskać. Może to być: szybszy czas wdrażania innowacji, większa współpraca między osobami z różnych obszarów (zapisana jako cel np. min. 3 projekty rocznie realizowane przez zespół osób z różnych działów). W ten sposób łatwiej będzie dobierać narzędzia z portfela design thinking i planować działania.
2. Zacznij od mikrodziałań
Sprawdź, czy design thinking jest dla Ciebie/ Twojego zespołu/ firmy. Wykorzystaj narzędzie, podejście do danego obszaru. Przygotuj burzę mózgów według zasad Generowania pomysłów. Zbadaj użytkowników w duchu design thinking. Dzięki takiemu prototypowi wykorzystasz design thinking na większą skalę, zbadasz nastawienie i zbierzesz wnioski do szerszych działań.
Chcesz pogłębić temat?
Zapraszamy na bezpłatną konsultację - odpowiemy na każde pytanie związane z tym, jak design thinking może pomóc Twojej firmie czy też organizacji, albo Tobie jako pracownikowi - > WYBIERZ TERMIN
Autorką artykułu jest Katarzyna Talaga-Korcz.