N Newsletter
Proces design thinking | poziom Trzeci: Pogłębiaj

Proces Strategiczny: Nowa Komunikacja

Proces design thinking

Zapytaj o ofertę opiekuna kursu

Iwona Gasińska-Mulczyńska

+48 501 109 691

Zadbaj o empatyczną i efektywną komunikację z pracownikami lub klientami.

Zaangażuj swój zespół w kreatywne rozwiązywanie problemów.
Wspólnie z naszymi doświadczonymi strategami i specjalistami możesz stworzyć nową komunikację: wewnętrzną lub do klientów. Poznaj nasz 3-miesięczny proces strategiczny.

Nowoczesne sposoby komunikacji oparte są na precyzyjnie sformułowanych potrzebach konkretnych person, czyli użytkowników. Szukamy informacji w procesie, które zainspirują nas do poszukania radykalnie innych rozwiązań - nowych sposobów dotarcia z informacją do odbiorców. Nie ważne czy projektujesz komunikację wewnętrzną czy do klientów końcowych. 

Proces strategiczny „Nowa Komunikacja” to  trzy miesiące wspólnej pracy ekspertów Design Thinking Institute wraz z pracownikami różnych działów. W tym czasie przechodzimy wspólnie przez badania potrzeb klientów, diagnozowanie wyzwań, warsztaty kreatywne i szybką weryfikację wypracowanych rozwiązań. Uczestnicy procesu, pod okiem doświadczonych ekspertów wypracowują atrakcyjne rozwiązania dla klientów oraz plany komunikacji i wdrożenia wewnątrz firmy. 

Przy okazji, zaangażowani w proces pracownicy poznają w praktyce narzędzia i uczą się jak pracować nowoczesnymi metodami na co dzień. Tym sposobem praca nad zadowolonym klientem staje się rutyną i daje przewagę konkurencyjną.

Proces strategiczny oparty na metodzie design thinking pozwala:

  • odpowiedzieć na ciągle zmieniające się potrzeby pracowników i klientów
  • dopasować komunikację do nowych pokoleń konsumentów
  • wyprzedzić działania konkurencji w oparciu o strategię odpowiadającą na potrzeby użytkowników
  • zweryfikować pomysły przez intensywne prototypowanie i testowanie
  • zaoszczędzić koszty i czas dzięki pracy na prototypach, która poprzedza ostateczne wdrożenie rozwiązań
  • zaangażować interdyscyplinarny zespół w organizacji
  • wzbudzić zaangażowanie pracowników oraz wzmocnić ich kompetencje przyszłości
  • wypracować scenariusze działania na przyszłość do pracy w analogicznych projektach

Dotychczas podobne procesy realizowaliśmy dla:

  • dystrybutora akcesoriów dziecięcych chcącego zaktualizować swoją komunikację
  • firmy produkcyjnej z branży wyposażenia wnętrz chcącej dotrzeć do nowej grupy klientów (w oparciu o istniejące portfolio produktów)
  • kliniki dentystycznej, która za pomocą komunikacji chciała wyróżnić się na bardzo konkurencyjnym lokalnym rynku
  • sieci marketów DIY pod kątem dobrej komunikacji zmiany strategicznej

Proces - krok po kroku

czas trwania procesu: 3 miesiące

Warsztat 1

Cele projektu i plan badań
Warsztat rozpoczynający proces, podczas którego wspólnie z zespołem projektowym definiujemy cele projektu, omawiamy i mapujemy kontekst projektu. W oparciu o te elementy opracowujemy plan badań: czyli z kim przeprowadzimy wywiady oraz o czym będziemy rozmawiać.

Badania użytkowników

Przeprowadzenie wywiadów pogłębionych
To czas na pogłębioną empatię. Na bazie przygotowanego scenariusza przeprowadzamy wywiady pogłębione z użytkownikami. Po rozmowach spisujemy najważniejsze insighty oraz opracowujemy persony. Tak, aby mieć gotowy materiał do Diagnozy potrzeb.

Warsztat 2

Omówienie wyników badań oraz zdefiniowanie kluczowych klastrów potrzeb użytkowników i wyzwań projektowych
Drugie spotkanie w zespole projektowym. Tym razem w obszarze diagnozy potrzeb. Analiza insightów pod kątem zdefiniowania nowych potrzeb oraz zestawienie ich z celami projektu.

Warsztat 3

Generowanie pomysłów, selekcja oraz pierwsze prototypy
Sesja kreatywna której głównym celem jest wygenerowanie jak największej ilości różnorodnych pomysłów. Wykorzystujemy różnorodne techniki kreatywne dla jak najlepszych efektów.

Warsztat 4

Dopracowanie prototypów, opracowanie planu badań
Na bazie efektów sesji kreatywnej dopracowujemy prototypy pod kątem przeprowadzenia testów z użytkownikami. Punktem wyjścia do testowania jest opracowanie hipotez badawczych, czyli nazwanie co chcemy zbadać.

Testy rozwiązań

Testowanie opracowanych rozwiązań z użytkownikami
Weryfikacja prototypów z użytkownikami w formie rozmów, badań grupowych - każdorazowo dobrana do przedmiotu procesu. Czas na sprawdzenie czy zaprojektowana oferta dostarcza wartość klientom.

Warsztat 5

Ulepszanie rozwiązań. Opracowanie planu działań.
Analizujemy w zespole projektowym wnioski z testów. Ulepszamy prototypy oraz planujemy jak powinno wyglądać efektywne wdrożenie oferty.

Z czym skończymy?

  • prototyp rozwiązania - komunikacji w formie wizualnej (schemat, rysunek) oraz opisu
  • plan wdrożenia (harmonogram na 3 miesiące, kroki milowe)
  • plan komunikacji (najważniejsze założenia - cele/ kanały komunikacji)

Jak pracujemy?

  • 5 warsztatów po 4h każdy
  • format stacjonarny
  • 6 osób z firmy klienta
  • moderator prowadzący i specjaliści dopraszani na różnych etapach
  • cały proces design thinking w praktyce

„5 kreatywnych rytuałów" - przewodnik do twórczej odwagi

Zapisz się na listę odbiorców naszego newslettera z cotygodniowymi inspiracjami, a w prezencie otrzymasz 5 rytuałów wspierających budowanie kreatywnych nawyków.

size: xs
size: sm
size: md
size: lg
size: xl
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
a
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić usługę i dostarczyć dopasowane reklamy. Korzystanie z tej witryny jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wykorzystanie plików cookie. Zobacz naszą Politykę plików cookies.